Karl Erjavec optimistično: Z aktivacijo bo podpora Zaupanju rasla

Karl Erjavec, dolgoletni in izkušeni slovenski politik, se po krajšem premoru vrača na politično sceno z novo stranko Zaupanje, ki je bila ustanovljena konec leta 2024. Stranka Zaupanje zaseda sredinski položaj in temelji na vrednotah demokracije, pravne države, spoštovanja človekovih pravic, solidarnosti, medgeneracijskega sodelovanja, socialne pravičnosti, varnosti in spoštovanja institucij. Erjavec se predstavi kot “teflonski Karl,” politik, ki je preživel različne politične izzive in afere, kar mu daje občutek odpornosti in vztrajnosti za vodenje novega političnega projekta.

Kljub temu, da trenutno javnomnenjske ankete za Zaupanje ne napovedujejo vstopa v parlament, je Erjavec optimističen, da bo s svojo večjo medijsko aktivnostjo in trdim delom na terenu dosegla stranka volilni prag. Po njegovih besedah so od ustanovitve stranke izredno intenzivno delali, trenutno pa imajo že med 25 in 30 občinskih in mestnih odborov, cilj pa je do konca leta razširiti število odborov na 50. V drugi polovici septembra bodo organizirali strankarski dogodek, na katerem bodo predstavili predsednike posameznih odborov.

Erjavec verjame, da je volilna baza stranke Zaupanje predvsem med neopredeljenimi volivci, upokojenci in tistimi, ki cenijo izkušnje. Kot dolgoletni obraz DeSUS, stranke, ki jo je vodil, ima Erjavec že znane povezave z upokojenci, kar vidi kot pomembno ciljno skupino. Prav tako poudarja, da država trenutno stagnira, kar po njegovem mnenju povzroča neizkušenost vladajoče ekipe, ki jo pogosto sestavljajo politični novinci. Izkušnje starejših politikov, kot je on, dajejo po njegovem mnenju pomemben doprinos k stabilnosti in razvoju države.

Plakatna akcija Zaupanja je bila napovedana z videzom jumbo plakatov po vsej Sloveniji, okoli 200 plakatov, ki predstavljajo Erjavca kot “odpornega, vztrajnega in teflonskega Karla”. Slogan plakata “Za upanje” odraža vizijo stranke o povezovanju, odgovornosti in veri v skupno prihodnost Slovenije. Finančno kampanjo so pomagali pokriti donatorji in člani stranke, stroški oglaševanja pa naj bi se gibali med 20.000 in 25.000 evrov.

Program stranke Zaupanje temelji na štirih glavnih stebrih: varnosti, zdravstvu in šolstvu, gospodarstvu in podnebni politiki ter skrbi za upokojence. Pri pripravi programa so sodelovali tudi ugledni strokovnjaki iz različnih področij, med njimi nekdanji ekonomski strokovnjak Jože P. Damijan in prvi guverner Banke Slovenije France Arhar. Med ustanovnimi člani pa so nekdanji visoki vladni funkcionarji, kot so Metod Dragonja, Dragutin Matej, Mira Cerar in drugi.

Erjavec vidi v politiki potrebo po več iskrenosti, spoštovanju in sodelovanju. Po njegovem opažanju ljudje pogrešajo politike, ki znajo jasno in razumljivo komunicirati in se izognejo sovražnemu govoru, ki je danes žal pogosto prisoten v slovenskem političnem prostoru. Plakati stranke Zaupanje ne predstavljajo le Erjavca kot predsednika, temveč so simbol povezanosti članov in simpatizerjev, ki si želijo varne in stabilne Slovenije.

Zaupanje je ena izmed številnih novih strank, ki se pripravljajo na prihajajoče parlamentarne volitve. Med njimi so tudi Demokrati Anžeta Logarja, Fokus Marka Lotriča, Mi socialisti Mihe Kordiša, Suvereni Dejana Kaloha in politični projekti nekaterih slovenskih županov, kar kaže na dinamično in razgibano politično situacijo v Sloveniji.

Karl Erjavec in stranka Zaupanje tako ciljata na dosego parlamentarnega praga z jasno izkušnjo, sporočilom o varnosti in stabilnosti ter željo po soustvarjanju prihodnosti Slovenije z večjim poudarkom na spoštovanju vrednot in medsebojnem sodelovanju. V tem kontekstu se njihova kampanja zdi kot poziv k odgovorni politiki z izkušnjami, kar zna biti odločilno pri pridobivanju zaupanja volivcev.