Povežite se z nami

Kolumne

V Davosu dogovori o “zelenem” socialno- kreditnem sistemu

Objavljeno

dne

Ta teden je na tradicionalnem srečanju Svetovnega gospodarskega foruma v Davosu predsednik Alibabe Holdings J. Michael Evans, med enim od pretočnih panelov WEF-a v živo dejal, da njegovo podjetje dela na aplikaciji, ki bi lahko sledila ogljičnemu odtisu posameznega uporabnika.

Nekdanji podpredsednik Goldman Sachsa je na panelu »Strateški obeti: odgovorna potrošnja« povedal:

“S pomočjo tehnologije razvijamo zmožnost potrošnikov, da merijo svoj lasten ogljični odtis. Kaj to pomeni? To meri, kam potujejo, kako potujejo, kaj jedo, kaj porabijo na naši platformi. Torej  : Individualni sledilnik ogljičnega odtisa.”

 

 Evans je sicer govoril samo o Alibabini platformi … vendar je to velika platforma. Kitajsko podjetje Alibaba je za Amazonom drugo največje podjetje za e-trgovino na svetu, s prihodki, ki so leta 2021 presegli 715 milijard juanov (to je več kot 110 milijard USD).

 In niso le platforma za e-trgovino.  Alibaba prek svojih podjetij za finančne in tehnološke storitve vodi največji trg domenskih imen, ponudnika e-pošte in storitev shranjevanja v oblaku na Kitajskem ter največjo plačilno platformo na svetu.

 Prek Alihealtha zagotavljajo storitve spletnih lekarn, bolnišnicam in klinikam pa nudijo tudi računalniško tehnologijo.  Ker so leta 2014 kupili AutoNavi, imajo v lasti tudi največje podjetje za navigacijo e-zemljevidov na Kitajskem.

Če želite na Kitajskem nekaj plačati na internetu, verjetno uporabljate Alibabo.  Če želite nekaj naročiti na spletu pri majhnem podjetju, verjetno uporabljate Alibabo.  Če želite prodati svoje stvari iz druge roke, verjetno uporabite Alibabo. Če želite registrirati domeno, iti v lekarno, se prijaviti v bolnišnico, poslati e-pošto, uporabiti zemljevid ali GPS … tudi.

Alibabin računalniški sektor je tudi vodilni na trgu storitev umetne inteligence, saj je prva plačilna platforma, ki je leta 2017 začela uporabljati tehnologijo za prepoznavanje obrazov za potrditev plačil. Drugi projekti na poti vključujejo “CityBrain”, umetno inteligenco, zasnovano za skeniranje mest in zagotavljanje “poenostavljenih” prometnih storitev.  Opozorilo na morebitne nesreče in učinkovitejši javni prevoz, jasen korak k »pametnim mestom«.

Po podatkih Fortune je Ant Forest “največja svetovna platforma za sledenje ogljičnim odtisom posameznikov” in tako deluje:

 “Uporabniki si prislužijo točke za sajenje virtualnih dreves. Podjetje posadi pravo drevo za vsakih 17,9 kg prihranjenega ogljika”

Evans nadaljuje:

“Tretja stvar so »Zelena potovanja«.  Znotraj  našega podjetja imamo neki, kar se imenuje AMAP – kartiranje, pomislite na Google Maps ali Ways – plus seznam potovalnih destinacij. Torej, kar bomo ljudem omogočili, je  , najprej izračunajte najboljšo in najučinkovitejšo pot ter tudi najučinkovitejšo obliko prevoza. In potem, če bodo izkoristili ta priporočila, jim bomo dodelili bonus točke, ki jih lahko unovčijo drugje na naši platformi.  Tako jih spodbudimo, da delajo pravo stvar, čeprav jim je dana priložnost, da naredijo napačno stvar.”

Torej združimo ta tri dejstva.  Zdi se, da ima Alibaba trenutno v razvoju aplikacije, ki:

 Spremljajo  potovalne poti in metode preko katerih “nagradi” uporabnike za “pravilno izbiro”.

App Lahko sledi posameznikovemu »ogljičnemu odtisu«, vključno s tem, kaj jedo in kje se nahajajo.

Uporabnikisi »prislužijo točke« za »zemlji prijazne navade«.

Kje je tista meja, preden se Alibaba odloči “nagraditi” druge “pravilne izbire”, ki nimajo nobene zveze z okoljem?  Kot na primer cepljenje.

 Kako dolgo po tem začnejo kaznovati napačne izbire?

 Tehnično že imajo dostop do podatkov, ki bi jih potrebovali za izgradnjo tega sistema.  Bilo bi skrajno naivno, če ne bi videli, kam to vodi.

 In seveda ne bo samo Kitajska.  Če to počne Alibaba, potem Google, Amazon, Apple in vsi ostali ne bodo veliko zaostali.

Nadaljujte z branjem
Kliknite za objavo komentarja

Objavite odgovor

Za komentiranje se morate prijaviti.